Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tu Itálii snad nejde nemít ráda!:-)))

A moc hezky o ní píšete.

Mám moc ráda italštinu, ale i španělštinu. Zní úžasně.

Představa, že se podepisuji v italštině mě lehce orosila. To bych potřebovala podstatně víc místa:-)))

Jedla jste někdy zampone?

Díky za blog!

1 0
možnosti
Foto

Zampone mám moc ráda, když jsem žila v Benátsku, nesmělo na vánočním stole nikdy chybět!

1 0
možnosti
Foto

Vaše psaní o Itálii se znalostí a láskou je krásné. Díky za ně.

Taky miluji tu zem a její lidi, i když jsem tam nežil, pouze tam mám přátele a jezdím tam pravidelně. Jednu dobu to bylo hodně do Benátek a k Milánu do malých městeček u jezera Como. A také do Udine. Tamní friulština je v podstatě samostatný spisovný jazyk. Naštěstí se mnou všude mluví spisovnou italštinou, jinak bych jim fakt nerozuměl. Podobné je to v Rimini a okolí, kde domácí dialekt "romagnolo" je více samostatným svébytným jazykem než italštinou. Když mluví tamní lidé spolu mezi sebou, trochu jim rozumím, ale ne úplně. Romagnolo zní tak trochu jako francouzština (vzdáleně). Vysvětlovali mi že tento dialekt vznikl průnikem galštiny a latiny, protože původním obyvatelstvem dané provincie byli Galové, s nimiž se Římané smíchali.

Souhlasím s Vámi, Itálie je skoro jako svět sám o sobě, je velmi bohatá na rozdíly a všude je tam krásně. A kuchyně má nekonečné množství variant ale všude je úchvatná.

1 0
možnosti
RE

Přečetl jsem si od Vás pár článků o Itálii - nádhera! Mám tu zemi čím dál radši:)

https://enders.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=591123

3 0
možnosti
  • Počet článků 48
  • Celková karma 18,33
  • Průměrná čtenost 1072x
I když už v Itálii nežiju, stále zůstává v mém srdci.