Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A ještě otázka: Jaký mátě klakson? :-) To je na italských silnicích důležitější zařízení, než motor.

0 0
možnosti

Do Italie jsem jezdil často a problém s dopravou jsem tam nikdy neměl. Výjimkou byla snad jen Neapol, kam jsem autem zabloudil omylem při cestě k přístavu trajektů na ostrov Ischia.

A hned na okraji u prvního semaforu, jsem byl snad jediný, kdo na červenou stál a když jsem měl konečně zelenou a říkal si, že budu mít volnou cestu, ale to jsem se docela spletl, protože křižovatka byla plná ze všech stran a semafory tam snad byly jen pro barevné zpestření.

A když jsem tam tak bloudil, jel pomalu a hledal mezi reklamami a vývěsními štíty dopravní značení, tak na mě neustále troubila a blikala paní která jela za mnou. Až to nevydržela a když neviděla jinou možnost, tak vjela na travnatý tramvajový pás a předjela mě a spokojená pokračovala přede mnou. A já si říkal a bude klid. Jenže jsem se zase spletl. Najednou prudce zastavila, stáhla okénko a zavolala na nějakou paní co šla po chodníku a začaly se spokojeně a v klidu spolu bavit. Tak jsem si říkal, teď ti to vrátím! A začal jsem blikat, troubit. Ale obě paní to z klidu nevyrušilo. V pohodě se pobavily a já protože jsem neměl odvahu provést to, co před chvílí ona, tak jsem musel trpělivě čekat až si obě paní popovídaly a teprve po značně dlouhé chvilce jsme mohli všichni pokračovat v cestě za svými cíli :-)

0 0
možnosti
Foto

Neznám pomalejší a opatrnější řidiče než současné Italy v Dolomitech. Ale nebylo tomu tak vždy. Místní dopravní policie si dovede zjednat respekt.

1 0
možnosti

Víme, že Dolomity jsou takovým rájem klidu od toho všeho dění, mám takovou příhodu.. předloni směrem do Val Gardeny se v úzké zatáčce vyřítil téměř proti nám černoch na kole. Museli jsme se smát..tam by jsme ho fakt nečekali.:-)

2 0
možnosti
Foto

Pro toho kdo je zvyklý jezdit po Praze je Itálie úplně v pohodě. Loni jsem si ovšem střihnul Istanbul a to je opravdu jiný zážitek, ale trvá to tak den, dva a potom už člověk jezdí jak rodilý Turek.;-D

2 0
možnosti

Jestli ono to nebude tím, že jsou zvyklí na větší provoz už léta.

1 0
možnosti

Při první cestě na Elbu jsme měli strach tam jezdit na kole. Řev gum a troubení v zatáčkách nahánělo hrůzu. Pak jsme zjistili, že troubí, aby na sebe upozornili a cyklisty objíždějí velkým obloukem a ještě jim zamávají. Pak už nebylo nic lepšího, než jezdit na kole po Elbě(tedy až na ty kopce) pouze dvakrát přítelkyni málem srazilo auto a v obou případech to byl nějaký Pražák s BMW. Taky mě fascinují v Itálii ledabyle pohozená auta v lese značek a nápisů "Divieto sosta" těch, co si zrovna skočili na kafe:)

0 0
možnosti
Foto

J51a57n66a 30M43a48j54o17v67á

28. 4. 2019 19:19

Mne také (mám jen normální výletnickou, tedy malou zkušenost) ono jakoby koordinované braní předpisů s nadhledem překvapilo...a pak vlastně snad i bavilo. Ale stejně tak "nedostatky" v infrastruktuře a značení. Něco tam je...a pak není...a všichni to zvládají a velice nic se neděje...

Díky za článek.

0 0
možnosti

Na italskych silnicich se citim bezpecneji nez na ceskych, a vubec mi nevadi, ze kdyz na krizovatce cekam az mi padne zelena, mne vpravo po chodniku nekdo predjede a projede tu krizovatku na cervenou, protoze stejne nic nejede.

1 0
možnosti
Foto

Když jsem jela autem do Itálie poprvé, ohromně jsem se bála a ono to šlo docela dobře a bez úrazu. Později už bez toho strachu, ale s respektem, přece jen jiný kraj, jiný mrav a platilo i na silnicích.

0 0
možnosti
  • Počet článků 48
  • Celková karma 17,23
  • Průměrná čtenost 1072x
I když už v Itálii nežiju, stále zůstává v mém srdci.