Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč tenhle blog?

Vždycky jsem byla psavý typ. Psavý a přemýšlivý. Neexistuje snad jediná minuta dne, kdy bych nad něčím nepřemýšlela. Občas si říkám, že bych ten můj mozek potřebovala vypnout, ale ono to nejde. Tak si říkám, že bych měla začít psát, ale není to zase tak jednoduché. Sice píšu všema deseti, ale na to, jak rychle se mi myšlenky honí hlavou, je to pořád pomalu. A chodit celý den s diktafonem se mi taky nechce. Nakonec jsem se rozhodla pro blog. Třeba se mi nakonec něco na papír...pardon, na obrazovku...podaří dostat. Jen tak to, co se mi zrovna honí hlavou. A třeba se to někomu bude i líbit.

Vlastně si nejlíp urovnávám myšlenky, když ulehnu do postele. Takže je nemožné, abych je rovnou zapsala. No a do rána je samozřejmě zapomenu. Pak se mi honí hlavou spousta myšlenek, když jsem naštvaná.  Občas si říkám, že pár rozbitých talířů by to vyřešilo, ale jsem holka šetřivá, takže to v sobě držím a přemýšlím (Božka by ze mě měla radost). Až pak jednoho dne vybuchnu a to upřímně lituju toho, kdo ten můj výbuch způsobil. Ale jelikož je to ta samá osoba, kvůli které jsem chtěla rozbíjet talíře (určitě do té doby už několikrát), ale vždycky jsem se dokázala kontrolovat, dobře jí tak. Asi se mnou předtím nechtěla komunikovat. Což se tváří v tvář komunikace vyžadující osoby nevyplácí. Já problémy ráda řeším hned, jinak se moc rozleží a dělají neplechu. Navíc jsem typická štírka, takže si všechno pamatuju a většinou v nevhodnou chvíli to vytáhnu na povrch. Za to se omlouvám - nejsem vypočítavý člověk, jen občas dřív mluvím, než přemýšlím. 

No a o čem by vlastně měl být tenhle blog? Jsem často v Itálii, takže hlavně o tom, co se vám tam může přihodit. Přeci jen se jedná o trochu jinou mentalitu, navíc jsem teď docela jižně (v kraji, který je jako náš Středočeský - tedy kraj kolem Říma, v jeho nejjižnější části), takže těch rozdílů bývá docela dost. Možná občas napíšu i o tom, co se mi děje či dělo v Čechách, i když občas by to bylo spíš na detektivku (nebo na odvezení do Bohnic...ale tam se prý pěkně odpočívá...). Hlavně doufám, že vás nebudu moc nudit.

Jen tu neočekávejte nic o politice či náboženství. Protože se řídím pravidlem, že mezi přáteli jsou to dvě zakázaná témata. A já si nechci utvářet nové nepřátele (teda doufám, že teď jich mám opravdu jen málo, nejlépe žádného). Navíc mám zcela vyhraněný a neměnný názor na politiku i na náboženství (ten zcela atypický), který dokážu i argumentovat (a proto se tu v Itálii, pokud na politiku dojde řeč, dohadujeme - protože nejsem jako většina Italek, které jen na všechno kývají, ale mám svůj názor, který dokážu obhájit, což převážně mužské pohlaví vyvádí z míry).

Také jsem si dala jedno předsevzetí. Totiž že mé příspěvky budou jen tak dlouhé, aby se vešly na stránku, na které je píšu, aniž bych ji musela posouvat kurzorem... Takže na další mé povídání si budete muset počkat....

 

Autor: Klára Žejdlová | pondělí 5.11.2012 19:21 | karma článku: 8,15 | přečteno: 804x
  • Další články autora

Klára Žejdlová

Náš rodný jazyk (ať už je jakýkoli) je krásný a často nás chrání. A my to ani nevíme.

Nejsem odborník, ale z vlastní zkušenosti vím, že i když budu mít cizí jazyk tak zažitý, že v něm budu dokonce i přemýšlet, vnímat ho budu jinak než svůj rodný jazyk. I když si to ani neuvědomím. A o to je to vše horší.

2.4.2024 v 13:20 | Karma: 15,70 | Přečteno: 419x | Diskuse| Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma: 22,15 | Přečteno: 580x | Diskuse| Cestování

Klára Žejdlová

Co děláte o Velikonocích? Taky provozujete skupinový sex?

Asi všichni znají scénu z filmu „Slunce, seno, erotika“, kde velebný pán kupuje svetr pro Cecilku. Italsky nemluví ani slovo, ale prodejcovo „Cosi...cosi...cosi“ pochopí správně po česku. „Jo kozy? Asi tak....“.

8.3.2024 v 12:31 | Karma: 24,29 | Přečteno: 776x | Diskuse| Ostatní

Klára Žejdlová

A je to tady! Karneval je tu, bude se slavit!

Český a moravský masopust se pomalu vrací do našich ulic spolu s jeho tradičními maskami. Někde se tradice udržela a pokračuje dál, na většině míst se obnovuje. Můžeme ale říct, že skoro všude najdeme ty samé masky, stejné oslavy.

13.2.2024 v 17:11 | Karma: 11,17 | Přečteno: 277x | Diskuse| Cestování

Klára Žejdlová

Je libo zakousnout ke kávě kecy? Nebo výmysly? Nebo snad salát? A co hadr? Nebo intrikáře?

Že jsem se zbláznila? Ale ne! To jsme se jenom z vánočního období přehoupli do období masopustního, neboli také karnevalového, které každý rok začíná 6. ledna a končí 40 dní před Velikonoci.

23.1.2024 v 20:48 | Karma: 12,86 | Přečteno: 337x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily šest lidí

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  9:08

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 18,33
  • Průměrná čtenost 1072x
I když už v Itálii nežiju, stále zůstává v mém srdci.